کرسیتیانو رونالدو

  • ۰
  • ۰

توپ ظلای 2008 زمانی بود که دوئل کریستیانو رونالدو-لیونل مسی آغاز شد و هر ساله یکی از آن دو توانست جایزه خود را به خود اختصاص دهد که به بهترین بازیکن فوتبال سال تقویم داده شده است. با این حال، امسال به نظر می رسد سلطه آنها در نهایت پایان می یابد.


اگرچه مسی در سالهای تقویم خود درخشانی نداشت، رونالدو غیرقابل توقف بود و شاید شایستگی برنده شدن توپ طلای 2018 را دارد. در اینجا سه دلیل برای اینکه ستاره پرتغالی باید برنده شود را میبینیم.


# 1 برنده و بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا

برای سال سوم، رئال مادرید برترین جام رقابت های باشگاهی در اروپا را به دست آورد و کریستیانو رونالدو یکی از آنها بود که آنها را به آن سوق داد.


ستاره پرتغالی به عنوان گلزن برتر این مسابقات با 15 گل زده و به دست آوردن بهترین دستاورد سایر تیم های برتر اروپا را شکست داد. رئال مادرید، پاریس سن ژرمن، بایرن مونیخ، یوونتوس و لیورپول را در مسیر جایزه شکست داد.


# 2  26 گل در 27 حضور لالیگا

رونالدو در فصل گذشته به علت وتصمیم زیدان بخاطر استرحت دادن به او برای لیگ قهرمانان، بخش قابل توجهی از لالیگا را از دست داد. با این حال، به رغم دور بودن از 11 بازی لیگ، ستاره پرتغالی به عنوان دومین گلزن برتر در اسپانیا شد.


با 26 گل، رونالدو پشت سر مسی (34 گل) بود که 9 بازی بیشتر در لالیگا انجام داد.


# 3  عملکرد جام جهانی

پس از پیروزی در یورو 2016، رونالدو با هدف دستیابی به جایزه بزرگ خود به جام جهانی رفت. با این حال، پرتغال در مرحله یک شانزدهم به دست اروگوئه شکست خورد.


با وجود این، رونالدو به عنوان دومین گلزن برتر جام جهانی چهار گل به ثمر رساند.


بنابراین، ستاره پرتغالی سزاوار است که ششمین توپ طلای خود را به دست آورد.

  • ۹۷/۰۹/۱۰
  • کریس رونالدو

نظرات (۱)

  • نگار جهانشاهی
  • عالی و سپاس از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی